IMG_1104.jpg

Niina Laitisen 2021 sukkakalenteri jäi minulla sinä vuonna kesken, vaikka siinä oli vain pieniä lasten sukkia ja kaikille olisi sukkapareille olisi löytynyt pienet jalat. Kun kaksi mallia jäi ihan minun omasta syystä tökkimään, niin loputkin jäivät tekemättä- Siskoni mun -pikkusukat odottavat toisen sukan kirjoneuletta ja jossain mallissa en saanut mielestäni tarpeeksi siistiä jälkeä. Nyt aloin neulomaan näitä uudelle innolla.

Marraskuun sukat olivat vauvakokoiset Taimi-sukat. Silloin jäi neulomatta, ja nyt innostuin neulomaan näitä kesken jääneitä kuukausia. Valitsin jämälankoja: kirjavaa Opalin 6 säikeistä ja sinistä Oonaa, joita jäi pojan ja minun sukista.

Varsi neulotaan ensin aina oikeaa ja sen reunasta poimitaan silmukat nilkan joustinneuleeseen. Kirjavallla langalla varresta tulee räsymattotunnelmaiset. Varren voi myös kääntää tossumaiseksi. 

IMG_1105.jpg

Tässä vuoden 2021 kalenterissa oli siis lasten sukkia, eikä Taimi ei sieltä istuvimman näköisestä päästä. Ehkä näille kuitenkin joku käyttäjä löytyy. Jouduin neulomaan nimittäin kaksi paria, kun epähuomiossa neuloin toisesta sukasta pidemmän kuin ensimmäisestä. En viitsinyt purkaa vaan neuloin kaksi sukkaa lisää, sinistä lankaakin oli liian vähän kahteen pariin, mutta kirjava kärki näyttää ihan kivalta.

IMG_1102.jpg

Lasten kokoiset Ruusunnuput-sukat neuloin ohjetta paksummalla langalla: Nallella, koska minulla sattui olemaan kivaa,vaaleanpunaista Nallea ja sukista oli tarkoitus saada koko 24/25. Ruusunnuput on kaunis malli, jota on kiva neuloa, pitsikuvion oppii nopeasti ulkoa, ja malli on muutenkin hyvä.