F9B322DC-0A06-49C4-97E9-16F25F26E760.jpg

12. paketti kätki sisälleen jouluisia kakkuohjeita ja hedelmäkakkuun hedelmiä. Yhden hedelmäkakun olenkin jo ehtinyt leipoa, mutta toiselle olisi tarvetta yksiin nyyttäreihin. Glögikakusta monet ovat puhuneet, minä en ole sitä ennen tehnyt, koska olen leiponut vain perinteisiä taatelikakkuja, mutta nyt voisin testata uuden uunin (kunhan se meille asti pääsee) ja uuden kakkuvuoan  leipomalla glögikakun. Tälle päivälle oli Valkoista lohikäärmettä teekalenterissa. Kuvassa on myös aikataulussa etenevät Tulkoon joulu -KAL -sukat.

0DF22A2A-DAC9-41C6-9DAE-F8D28BCFECA7.jpg
Lucianpäivänä joulukalenterin luukku oli pehmeä ja teenä pehmeää rooibosta. Kerä hohtavaa, upeaa, sinistä Nordlysiä ja palmukkoneuleisen pipon ohje. Lanka tuntuu aivan ihanan pehmeältä, ja on minulle uusi tuttavuus. En ehkä jouluksi ehdi neuloa, mutta sininen palmikkopipo on ollut suunnitelmissani jo pitkään, mutta en ole löytänyt mieluista ohjetta. Nyt ei ole kuvaa, joten lopputulos on yllätys.

Olen virkannut silikonisesta laatikoittain liukuestematosta purkinkannnen avausapulaisia, virkkaus ei ole minun juttuni. Ostin punaisen ja vaaleansinisen rullan liukuesteitä, ja virkkasin kotoa löytyneestä luonnonvalkoisesta ympärille pienen ketjusilmukkapitsin koristeeksi. Näppärä joululahja, ja taitava virkkaaja voi loihtia oikeaakin pitsiä reunaan.