Postcrossing-vaihdossa sain Saksasta ajankohtaisen viestin:

image.jpg

E52693EE-62F4-4442-865E-70BAA2069D76.jpg

Lupaisin neuloa kummipojalle villasukat, väritoiveena oli sininen. Hänellä on kirkkaansininen auto, jota pitää kuin silmäteräänsä. Pesee ja kiillottaa ahkerasti eikä aja kuraisella säällä. Lankamaailmassa oli Gjestalin Silja superwash -villalankaa juuri oikean sävyisenä.  Puikkosuositus tässä 300m/100g langassa on 3-3,5. Näytti kovin ohuelta ja neuloin sukat 2,5 puikoilla, 16 silmukkaa puikolla. Ihan perussukat ilman mitään erikoista. Koko 41. Lankaa kului tasan 50 g kerä yhteen sukkaan. 
 

Olen ollut viikon lomalla, olen neulonut muutamaa keskeneräistä projektia ja käynyt äidin luona. Omenapuun sato käytiin mehustuttamassa - vihdoinkin olemme saaneet mehunpuristamon lähistölle: naapurikuntaan. Sää on ollut sateinen, mutta olen silti käynyt pienillä kävelyillä ja vesijumpassa. Ulkona olen ihastellut syysmuuton lintulauroja, jos siis ei ole ollut pilvistä. Kävimmepä parin ystävän kanssa teattereissakin katsomassa Kalenteritytöt-näytelmän. Ihmisiä on ollut vähän liikkeellä em paikoissa, joten etäisyyden pitäminen ei ole ollut vaikeaa. 
 

Alotin neulomaan Taito-lehden mysteeri-KAL-huivia ja ensimmäisellä osuudella neulominen sujui niin sitjakkaasti, että aloitin samalla viikolla toisenkin huivin ja silti ehdin neulomaan jotain sukkaakin, nyt kolmannella vihjeellä laiskottaa, ja toisellakin vihjeellä tuli purkamista, kun en oikein keskittynyt. Villapesuohjelman Pirjon ja Katrin ohjetta minun on kuitenkin helppo seurata ja ymmärtää, mitä on tarkoitus neuloa, joten huivi etenee hyvää tahtia.