Jouluviikolle suunnittelin kolme vapaapäivää jouluvalmisteluja ja äidin hakemista varten. Elämä voi olla yllätyksellistä ja suunnitelmat muuttua nopeastikin. Viikonloppuna mies sairastui ja maanantaina testi näytti Koronan tulleen meille. Itse olin oireeton ja olin normaalisti töissä, töiden jälkeen noudettiin kinkku ja tilatut jouluherkut etuajassa, postitin joululahjat ja kävin tyttären kanssa hakemassa kirjastosta tulleet varaukset. Toinen lapsista alkoi myös oireilla. Soitin äidille, ettei nyt sitten yhteinen sukujoulu onnistukaan.

6840E204-71DF-49E1-8F3A-D28460225A26.jpg

Tiistai oli suunniteltu vapaapäivä. Koska olin aamulla oireeton, kävin maskin kanssa ruokakaupassa ostamassa kaiken tarpeellisen. Illalla minulle nousikin sitten kuumetta. Muuten nenä vain on tukkoinen, ja vointi hyvä.

On ollut mukavaa ihan rauhassa valmistella joulua, siivota, leipoa pipareita ja koristella kuusta, paketoida lahjoja. Olen järjestellyt käsityökirjat kirjahyllyyn, olemme käyneet läpi CD-levyt, luopuneet osasta ja saaneet loput mahtumaan piirongin laatikkoon ja CD-kaapista tuli seiskaveikkakaappi. Olen käynyt läpi muutaman sotkuisen avohyllyn ja järjestellyt tavaroita. Ei tarvitse tungeksia kaupoissa, ei kiirehtiä joulutorilla tai konserttiin, ei ajaa talvikelissä satoja kilometrejä. Voin neuloa pikkuhiljaa sukkia, pipoa, villapaitaa, huivia... Harmittaa toki äidin puolesta, ettei nyt päästä ollenkaan tapaamaan, ja harmittaa, että torstaille sovittu kampaajakäynti siirtyy ensi vuoteen. 
 

C5783E57-0369-4D8F-B57F-0F03DAF89CF3.jpg
Perjantai minulla on työpäivä, mutta sen voin tehdä etänä.