Joulukalenterin viidennestä luukusta löytyi kuorintahanskat, joilla voi suihkussa kuoria omaa nahkaansa, ja sen jälkeen voide imeytyy hyvin, tai sitten niillä voi pestä perunoita. Uusien perunoitten pesuun minulla onkin ollut tällaiset ennestään, appi innostui systeemistä vuosia sitten ja osti meillekin kuorintahanskat. Minulla on sen verran pienet kädet, että hanskat tuntuivat vain pyörivän käsissä ja kuoret pysyvän perunoissa. Varsinkin pienissä perunoissa, joista puoliso pitää.
Teekalenterista löytyi tälle päivälle Valkoista Tiikeriä.

image.jpg

Keskiviikkoiltana paketoin joulupuukeräykseen menevät lahjat, joita olen keräillyt pitkin vuotta, kun jotain sopivaa on tullut vastaan. Ohjeissa pyydetään kiinnittämään pakettikortti lahjanarulla pakettiin, jotta se on helppo irroittaa; minä käytin villalangan pätkiä, joita jäi sukkien päättelystä. Tähän paketointiin olen ottanut aina mukaan lapset, yhdessä keskustelemme, minkäikäiselle lapselle mikin lahja osoitetaan ja mitä lahjoja voi yhdistää pakettiin. Joskus pakettien keräyspisteen ihminen kysyi, miten olen arvioinut lahjan saajan iän ja selitykseksi kelpasi koululaisilta kysyminen. Tämä on ollut mukava tapa opettaa lapsille antamista ja auttamista ja tietoisuutta siitä, ettei kaikkien lasten elämä ole yltäkylläisyyttä. Viime viikon koulutuksessa Seiskaveikasta neulomani punaiset raitasukat paketoin luomiväripaletin kanssa isommalle teinitytölle. Sukat tein tarkoituksella kokoa 39-40. 

image.jpg